Saturday 23 April 2011

lite planteringsuppehåll

Våren är tidig och jag huserar både på Matparken och i min egen trädgård. Och så håller jag på att skriva på min engelska book, Garden Earth. Det leder till många bloggposter på min engelska blogg och väldigt få här- Ni får titta på bilder från mitt trädgårdprojekt istället.

Utgångspunkten. 



sen är det bara att hugga i



15-17 april lägger jag om uteplatsen och drar upp konturer för rabatter mm. Några gamla saker får stå, en ungersk syrèn och en schermsin, så får jag se hur det tar sig senare. 

Jag vill inte köpa så mycket plantor, utan har tagit en del i Matparken, ute i naturen, skall hämta på Torfolk och räknar med att byta till mig, Men det blev ett lass från plantskolan i alla fall. Bla 2 plommonträd och två vinstockar. Det är roligt att cykla omkring med en massa växter - och förbipasserande tycker också det är roligt....





Så ser det ut nu 23 april. Fortsättning följer

No comments: