Thursday 24 February 2011

Margareta är försvunnen!


Från cykelstället vid ICA på Svamptorget, Norby, Uppsala vid halv sju på kvällen den 24 februari. Hon var vid försvinnandet iklädd dubbdäck och cykelkorg.

Margareta är min damcykel av äldre model, minst 50 år gammal. Jag köpte henne, redan då en bedagad skönhet, ursprungligen till min mor, som nyttjade henne väl. 2008 tog jag över den från henne och cyklade 500 mil på henne: Litauen, Polen, Ukraina, Turkiet, Grekland, Italien, Frankrike och Schweiz - sista biten tog vi tåget hem. Jag lämnade henne mestadels olåst och ingen tog henne. Trots alla varningar jag fick om hur osäkra länderna skulle vara.
Och så snor någon henne på Svamporget i Sverige. SKÄMS!

Hon var vid försvinnandet svart, hade en fyrkantig cykelkorg fram, en svetsning på ramen, gjord av en bilmek på Krim (Krimhalvön i Svarta Havet alltså, inte polisen), dubbdäck fram och bak, modern smal sadel (på bilden var hon utrustad lite annorlunda).


Som du kan förstå har hon stort affektionsvärde för mig och jag kommer leta efter henne - och den som snodde henne - som mannen i Jagad letade efter den enarmade mannen...

OM DU TOG DEN, LÄMNA TILLBAKS DEN DÄR DU TOG DEN ELLER UTANFÖR TRYFFELVÄGEN 47.

OM DU HAR SETT HENNE. RING MIG PÅ 070-5180290. GENERÖS HITTELÖN.

3 comments:

Anonymous said...

Så synd! Risken är stor att personen som tog henne, lämnade henne stående någonstans.

Ni verkar trivas i varandras sällskap! :-)

Ingrid said...

Det var riktigt tråkigt att höra! men roligt att hitta din blogg!! Låter annars som U-a är sig likt...lite förvånad att hitta dig där kanske. Var det 50-årskrisen som drev dig tillbaka till moderstaden?
Kram

Gunnar Rundgren said...

En rolig sak i sammanhanget är hur snälla folk är. Jag har blivit erbjuden fem olika hojar av vänner! Så nu rullar jag på en 7växlad koreanska. Tack Calle! Men jag håller ögonen öppna.